Програм за предшколску децу

Летњи спортски камп ОСТРВО СПОРТА на Ади - за предшколску децу

Летњи спортски камп Острво спорта на Ади – за предшколску децу

Наши другарићи предшколци, полазници кампа ће се посебно радовати и уживати.

Они такође и ако су мали и можда мало тога знају и смеју имају велики избор спортских игара и активности.

Безбедност је изграђена системски, по мерилима високог стандарда. Најискуснији чланови нашег тима су реализатори програма за предшколску децу. Само острво пружа широк спектар могућности својом инфраструктуром.

Кроз 16 година нашег искуства са предшколском децом изградили смо систем рада који доноси очигледне резултате који мењају моторичко понашање деце. Постају сигурнија, слободнија, чвршћа, више верују у своје могућности.

Активности за предшколску децу

 Летњи спортски камп Острво спорта на Ади – за предшколску децу

Спортске активности и дневни распоред планирани су и организовани у складу са дневним температурним и временским приликама. Распоред активности може бити флексибилан и прилагодљив уколико нас на то принуде предвиђене али и не предвиђене околности.

Све се чини како би другарићи били што безбеднији, како би што више тога научили и искусили, како би што је могуће више унапредили своје способности и вештине. О свим могућим променама распореда родитељи бивају благовремено обавештени. Оно што ће се деци највише свакако свидети то је велики број различитих игара и активности, као и велики број различитих дечијих справа и активности.

Игре и Вежбање – припрема за спортски програм кроз забавне, једноставне игре које утичу на позитивно расположење код деце. Временом код другара како стичемо њихово поверење, инсистирамо на примену и поштованја правила.Превентивно-корективно вежбање лоших држања тела. Заправо су вежбе обликовања тела и успостављања правилног покрета и кретања који су узрок настанка и успостављања правилног држања тела. Комплекси вежби се смењују на недељном нивоу како би дали довољно времена и простора деци да предвиђени програм науче и савладају.Коришћењем великог броја реквизита, њиховим примереним мењањем вежбе постају забавније и деца несвесно кроз време усвајају пожењне шеме и облике кретања.

Спортови на води – обука пливања, игре на плажи и у води са лоптама и спортским реквизитима. Програм се спроводи на посебно припремљеном, обележеном, обезбеђеном делу плаже и језера. Због специфичности водене средине, а у складу са условима које поседујемо припремили смо безбедан, интересантан и подстицајан програм.Деца могу пролазити кроз обуку пливања. Она која знају пливати усавршаваће своју технику пливања. Предвидели смо велики број реквизита и забавних игара коју деца могу практиковати током програма.За предшколску децу старију групу смо предвидели обуку веслања у кајаку, а током програма организоваћемо и такмичења.

НАПОМЕНА: 15 мин. пре изласка на плажу и сунце деца се мажу заштитним кремама. Молим вас погледајте текст како припремити дете за преподневни спортски програм.

Уколико из дравственог или било ког другог разлога дете није у могућности да прати програм спортова на води, за њега или групу деце биће организоване спортске активности другог типа.

Полигони са лоптама – развој манипулативних вештина, упознавање са спортским играма са лоптом.Фудбал, кошарка, рукомет, тенис, бадминтон, мини голф…За велики број другара ово ће бити најинтересантнији програм. Први задатак нам је да другари заволе лопту ако већ досад нису. А затим да кроз различите активности, игре и спортове развијају своје манипулативне вештине.Уз игре са измењеним правилима кроз време другарићи постепено уче спортске игре са лоптом. Предвиђено је да свако дете окуша, искуси што је могуће већи број игара.

Атлетске активности – развој кретних способности, учење правилне технике трчање, скока, бацања. Атлетске активности су из многих разлога круцијалне за правилан телесни развој деце. Ако деца не знају на прави начин да трче, скачу и бацају тешко ће усвајати основне елементе технике било ког спорта.Није редак случај да се деца баве тенисом, кошарком, фудбалом или неким другим спортом, а да не знају основне кретње:трчање, скакање, бацање. Родитељи би морали да се запитају колико бављење условно речено спортом на тај начин има смисла. У природи детета је да трче, скачу, бацају. Потребно им је само створити услове и они ће са великим задовољством те активности практиковати, а кроз време научити да то чине на прави начин.

Активности, игре и полигони спретности. Најбоље је ову групу активности описати као дечија гимнастика. Значи учење и савладавање основних елемената гимнастике, превртања, окретања, прелажење преко различитих препрека и справа на различите начине.У ову групу активности сврставамо и пењања на вештачкој стени за децу која су овој активности дорасла.Овим делом програма деца развијају многе своје способности и вештине, снагу руку и раменог појаса, спретност и окретност.

Орјентиринг, пешачење, сналажење у природи. Веома је важно да деца развију вештину орјентације, да науче и схвате куда и како треба да се крећу како би се снашла и дошла до одређеног циља.На тај начин стичу самопоуздање, сигурност лакше се сналазе у не предвиђеним ситуацијама и околностима.Исто тако је важно развијати вештину сналажења у природи. На тај начин деца уче и да воле и уживају у природи, како и на који начин је потребно односити се према природи како би се сачували али како би и природу требали сачувати од нас самих.

Заборабљене игре – кликери, ластиш, жмурке… Нови начин одрастања лишио је децу сазнања како су некре игре забавне, како је лепо дружење уз њих, а оно што ми видимо је њихов велики значај на дечији свеопшти развој веома корисних вештина.Покушаћемо да оживимо дух заборављених игара код данашње деце. Велики значај, а наш успех видели би ако би их деца практиковала касније са својим другарима из парка, вртића…

ПОСЕБНЕ АКТИВНОСТИ ДЕЦЕ НА ЦЕЛОДНЕВНОМ БОРАВКУ

Друштвене Игре – развој социјалних вештина, комуникативних вештина, шах… Повратак са преподневног спортског програма је око 13:30, а ручак је предвиђен у 14 часова. Након ручка, а у парку у хладовини предвидели смо програм забавних друшвених игара са циљем развоја социјалних, комуникативних вештина, али исто тако развој пажње концентрације, креативног мишљења.Старији предшколци који то знају могу играти и шах, не љути се човече, игре меморије.Млађи се дотад ако им је лепше могу играти и са својим играчкама, за дечаке правићемо мрежу путева за њихове аутиће, док би девојчице могле правити хаљине, одећу за своје лутке, креирати фризуре, правити чаробан ручак од ког се постаје већи и снажнији.

Креативна Радионица – цртање, вајање, моделирање…Такође након ручка замишљено је да обавезно постоје моменти у којима би деца учила цртати, вајати од различитих материјала али исто тако сама креирати и правити своје играчке.Данас деца углавном имају велики број играчака. Све оне углавном мање више досаде и не буду више у употреби. Не знају да их цене, чувају, а нарочито јер им се купују увек нове. Међутим све се мења када децу учимо да стварају, праве, изграђују. Тада анархија, ломљење, кршење, бес и бацање прераста у креацију, вредност, бригу. Игра са направљеним играчкама је увек у другој димензији и са великом маштом.